Köpvillkor

1.


Välj produkt, färg (om möjligt) och antal som önskas. Klicka därefter på köp. Du hittar alla produkter du lagt i varukorgen om du klickar på kundvagnssymbolen.

2.


Kontrollera din beställning i kassan så att allt ser rätt ut. Välj önskat frakt och betalningsalternativ. Slutför din beställning och betala.

3.


Beställningen kommer in till oss samtidigt som du får en automatisk orderbekräftelse till din angivna mailadress. När vi godkänt, packat och skickat din beställning får du ett bekräftelsemail till samma mailadress.

Blev något fel eller har du frågor om din beställning? Tveka inte med att kontakta oss så snart som möjligt på info@lilbus.se

Öppet köp och retur

Alla varupriser är angivna i svenska kronor (sek) och inkluderar moms.

Vi erbjuder betalningsalternativen:

  • Kortbetalning genom Stripe
  • Betalning via swish.
  • Faktura (Endast företag)

Vi förbehåller oss rätten att, utan föregående meddelande, justera priser, till exempel vid förändrade inköpspriser eller ändringar i valuta.

Alla varor skickas så snabbt som möjligt med reservation för sjukdom och stora tentor. Vi skickar våra beställningar med postnord spårbar frakt. Kontakta oss gärna om annat leveransalternativ önskas. Om en order inte hämtas ut på utlämningsstället tar vi en avgift på 150kr för returfrakt och administrativa kostnader. Resterande summa av ordern (om det finns) betalas tillbaka. Varorna packas med miljön i åtanke.

Frakalternativ:

  • Standarsfrakt 50kr
  • Fraktfritt från 1000kr
  • Gratis frakt vid upphämtning i Karlstad.
  • Grattis att samfrakta med tidigare beställning.

Distansavtalslagen ger dig som kund ångerrätt och returrätt  inom 14 dagar efter att varorna mottagits. Varorna ska vara oanvända och i sin ursprungliga oskadade förpackning. För att skicka en retur kontaktar du oss på info@lilbus.se så återkommer vi till dig inom kort.

Du står själv för returfrakten. Om den returnerade varan inte är komplett förbehåller vi oss rätten att dra av dess självkostnadspris innan köpesumman återbetalas. Återbetalningar görs till bankkonto när returen mottagits och kontrollerats. 

Fel vara & reklamation

Betalningsalternativ

Har vi skickat fel vara, eller är det något fel på varan du mottagit?

Vid reklamation på grund av felaktig vara, kontakta info@lilbus.se innan du skickar tillbaka varan så står vi för returportot. Därefter får du välja om du vill ha pengarna tillbaka, tillgodokvitto eller byta varan mot något annat i butiken för samma pris.

Leveransalternativ

Lagar och personuppgifter

För dig som privatperson gäller Distansavtalslagen samt Konsumentköplagen.

När du handlar hos oss registreras ditt namn, adress, telefonnummer och e-mail. Uppgifterna sparas för att vi skall kunna fullfölja våra åtaganden att skicka beställningen.

Vi skyddar dina personuppgifter enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). 

Vi reserverar oss mot eventuella tryckfel samt mot fel i information och specifikationer vad gäller varor och tjänster som förekommer i vårt sortiment. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.